Regulamin sklepu GenShop

Regulamin sklepu internetowego www.gencheck.pl

§ 1 . 

[Definicje]

Dla potrzeb niniejszego Regulaminu, następującym wyrażeniom, pisanym z dużej litery, nadaje się następujące znaczenie:

  1. Regulamin – niniejszy regulamin wraz z załącznikami, stanowiący regulamin dokonywania przez Sprzedawcę sprzedaży na odległość w rozumieniu Ustawy, a w zakresie usług świadczonych drogę elektroniczną również w rozumieniu ustawy z 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. z 10.10.2024 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1513 z poźn. zm.).
  2. Sprzedawca – BlueMed Clinic Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach (40-542) przy ul. Huberta 6, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000970362, NIP: 9542840103, REGON: 521947822, o kapitale zakładowym w kwocie 100.000,00 zł, wniesionym w całości, e-mail: rejestracja@bluemed.pl, nr tel.: (+48) 32 889 89 (opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient), Klient może porozumieć się ze Sprzedawcą za pośrednictwem adresów i danych podanych w niniejszym ustępie. Sprzedawca jest administratorem danych osobowych w rozumieniu powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Sprzedawca zwany jest również Stroną lub łącznie z Klientem Stronami. 
  3. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w przypadku osób nieposiadających pełnej zdolności do czynności prawnych osoba legitymująca się pisemną, pod rygorem nieważności, zgodą jej przedstawiciela ustawowego,  co potwierdza poprzez złożenie Zamówienia, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu internetowego, która na zasadach wynikających z Regulaminu składa Zamówienie w Sklepie internetowym. Jeśli Klientem nie jest osoba fizyczna, osoba działająca za Klienta, poprzez złożenie Zamówienia oświadcza, że jest odpowiednio umocowana do zaciągania zobowiązań w imieniu i na rzecz Klienta i ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą wobec Sprzedawcy za zgodność z prawdą tego oświadczenia, a także za zaciągnięte zobowiązanie (solidarnie z Klientem w imieniu i na rzecz którego działa). Przyjmuje się, że osoby dokonujące za Klienta i w jego imieniu czynności faktyczne są do tego umocowane przez Klienta niezależnie od zasad reprezentacji wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa czy regulacji wewnętrznych Klienta, a także niezależnie od zakresu obowiązków tej osoby u Klienta,  jak  i podstawy zatrudnienia tej osoby przez Klienta, w tym braku takiej podstawy. Klient zwany jest także Stroną lub łącznie ze Sprzedawcą Stronami.
  4. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, jak również osoba fizyczna nieposiadająca pełnej zdolności do czynności prawnych, która legitymuje się zgodą swojego ustawowego przedstawiciela i składa Zamówienie w Sklepie internetowym w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową. Do Konsumenta stosuje się odpowiednio postanowienia Regulaminu dotyczące Klienta, o ile Regulamin lub bezwzględnie i powszechnie obowiązujące przepisy prawa wyraźnie nie stanowią inaczej. Jeśli w Regulaminie jest mowa o Konsumencie, dane postanowienie Regulaminu stosuje się wyłącznie do Umów z udziałem Konsumenta, jak również do Przedsiębiorcy o cechach konsumenta, o ile wynika to wyraźnie z treści Regulaminu, a nie stosuje się go do Umów z udziałem innych podmiotów.
  5. Przedsiębiorca o niektórych cechach konsumenta – Klient będący osobą fizyczną zawierająca Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Do Przedsiębiorcy o niektórych cechach konsumenta stosuje się odpowiednio postanowienia Regulaminu dotyczące Klienta, o ile Regulamin lub bezwzględnie i powszechnie obowiązujące przepisy prawa wyraźnie nie stanowią inaczej. W przypadkach wyraźnie wynikających z treści Regulaminu do Przedsiębiorcy o niektórych cechach konsumenta stosuje się postanowienia Regulaminu dotyczące Konsumenta.
  6. Pacjent osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, a, w przypadku osób nieposiadających pełnej zdolności do czynności prawnych, osoba fizyczna legitymująca się pisemną, pod rygorem nieważności, zgodą jej przedstawiciela ustawowego, na rzecz której Sprzedawca wykonuje Badanie.
  7. Badanie – odpłatne badanie oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym, w trybie objętym  Regulaminem, której dotyczy Umowa, a świadczone na rzecz Pacjenta, po dostarczeniu Sprzedawcy przez Pacjenta próbek do Badań oraz Skierowania, w tym Zgody lub Zgód (zarówno Pacjent, jak i jego przedstawiciela ustawowego, jeśli Pacjent jest osobą małoletnią, która ukończyła 16 lat) na badanie.  Szczegółowe informacje na temat poszczególnych Badań (główne cechy świadczenia i warunki skorzystania) umieszczone są w Sklepie internetowym. Wyniki Badań udostępniane są Pacjentowi wyłącznie w języku angielskim. Jeżeli Klient chce uzyskać tłumaczenie na język polski, konieczne jest dokupienie w sklepie usługi tłumaczenia, stanowiącej odrębny produkt. Tłumaczenie na język polski dostarczane jest drogą mailową w ciągu 7 dni od dostarczenia wyniku badań w języku angielskim.  Badania oraz ceny prezentowane w Sklepie internetowym nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia Umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  8. Zestaw – zestaw wraz z instrukcją użycia służący do samodzielnego pobrania przez Pacjenta próbki do badań lub, w przypadku niektórych Badań, o ile jest to wskazane w instrukcji użycia, do pobrania próbki do badań w placówce medycznej przez uprawniony i wykwalifikowany personel medyczny.
  9. Skierowanie – dokument zawierający zlecone przez Pacjenta Badania oraz Zgodę lub Zgody na badanie.
  10. Zgoda na badanie – oświadczenie woli Pacjenta i/lub jego przedstawiciela ustawowego, zawierające zgodę na Badanie, załączone do Skierowania. 
  11. Sklep internetowy  – zorganizowana przez Sprzedawcę i będąca jego własnością, prowadzona w języku polskim, wirtualna platforma handlowa, dostępna pod adresem https://gencheck.pl/sklep/, za pośrednictwem której Klient może zapoznać się z treścią informacji i materiałów udostępnionych przez Sprzedawcę, kontaktować się ze Sprzedawcą, złożyć Zamówienie i zawrzeć Umowę, na warunkach opisanych w Regulaminie.
  12. Formularz – interaktywny formularz Zamówienia udostępniony w Sklepie internetowym.
  13. Zamówienie – sporządzone i wysłane przez Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego oświadczenie woli Klienta określające w szczególności rodzaj i ilość zamawianych Produktów, wybraną przez Klienta metodę płatności wraz z ewentualnymi kosztami pakowania i sposobem dostawy.
    Zamówienie stanowi ofertę Klienta zawarcia Umowy, na warunkach wynikających z Zamówienia
    i Regulaminu. Bezpośrednio przed złożeniem Zamówienia Sprzedawca dostarcza Klientowi w sposób jasny i widoczny na stronie internetowej Sklepu internetowego informacje o głównych cechach świadczenia
    z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia.
  14. Umowa – umowa sprzedaży Zestawu i świadczenia usług przez Sprzedawcę na rzecz Pacjenta na odległość w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny lub Ustawy, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, za pośrednictwem Sklepu internetowego, na warunkach wynikających z Regulaminu i przyjętego przez Sprzedawcę do wykonania Zamówienia. Do zawarcia Umowy dochodzi w chwili przyjęcia przez Sprzedawcę Zamówienia do wykonania. Każdorazowo Regulamin ma zastosowanie do Umowy w zakresie postanowień odrębnie Umową nieuregulowanych.
  15. Newsletter – usługa elektroniczna świadczona za pośrednictwem Sklepu Internetowego przez Sprzedawcę nieodpłatnie, z zastrzeżeniem §  3 ust. 4 Regulaminu, przez czas nieoznaczony. Korzystanie z Newsletter’a jest możliwe wyłącznie pod warunkiem wyrażenia zgody na jego otrzymywanie, którą można w każdej chwili i bez podania przyczyny odwołać poprzez wysłanie stosowanego żądania w formie wiadomości e-mail.
  16. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów polskiego prawa.
  17. Ustawa – ustawa z 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (tj. z 27.11.2024 r. z późn. zm.), jak również przepisy ustawę tę zmieniające albo zastępujące.

§ 2. 

[Postanowienia ogólne]

  1. Regulamin określa warunki, zasady oraz sposób zawierania Umów za pośrednictwem Sklepu internetowego prowadzonego przez Sprzedawcę, korzystania przez Klienta ze Sklepu internetowego, korzystania przez Klienta z Newsletter’a, jak również prawa i obowiązki Stron oraz Pacjenta. 
  2. Regulamin stanowi integralną część każdej Umowy zawartej pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu internetowego, chyba że Strony na piśmie, pod rygorem nieważności, wyraźnie postanowią inaczej, a powoływanie się  na Regulamin w jakichkolwiek Umowach pomiędzy Stronami nie jest wymagane.
  3. Korzystanie przez Klienta ze Sklepu internetowego i/lub zawarcie przez Strony Umowy stanowi potwierdzenie zapoznania się przez Klienta z Regulaminem i jego akceptację bez zastrzeżeń i jednoczesne uchylenie warunków sprzedaży/zakupu obowiązujących u Klienta, a pozostających w sprzeczności z Regulaminem i zastąpienie ich Regulaminem. Regulacja, o której mowa w zdaniu poprzednim, ma również zastosowanie, w przypadku, gdy Sprzedawca nie sprzeciwi się tym warunkom w sposób przewidziany u Klienta.
  4. Brak akceptacji Regulaminu przez Klienta uniemożliwia korzystanie ze Sklepu internetowego, w tym w szczególności złożenie Zamówienia.
  5. Regulamin dostępny jest nieodpłatnie, z zastrzeżeniem § 3 ust. 4 Regulaminu, na stronie internetowej pod adresem https://gencheck.pl/regulamin-sklepu/, skąd można go pobrać w formacie pdf.
  6. Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu internetowego. Sprzedaż odbywa się na podstawie aktualnej wersji Regulaminu, tj. obowiązującej w momencie złożenia Zamówienia przez Klienta.
  7. Klient zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu.
  8. Postanowienia Regulaminu i Umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia Kodeksu cywilnego lub Ustawy nie wiążą Konsumenta, a w ich miejsce stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, Ustawy i innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Postanowienia Regulaminu i Umów mniej Korzystne dla Przedsiębiorcy o niektórych cechach konsumenta niż postanowienia Kodeksu cywilnego lub ustawy nie wiążą Przedsiębiorcy o niektórych cechach konsumenta, a w ich miejsce stosuje się przepisu Kodeksu cywilnego, Ustawy i innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa. 
  9. Paragrafy przytoczone w treści Regulaminu bez dalszego opisu oznaczają w razie wątpliwości paragrafy Regulaminu, ustępy, ustępy poszczególnych paragrafów Regulaminu, a zdania, zdania poszczególnych ustępów.

§ 3. 

[Korzystanie ze Sklepu internetowego]

  1. Korzystanie ze Sklepu internetowego jest dobrowolne i nieodpłatne, z zastrzeżeniem ust. 4.
  2. W ramach wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca do korzystania z usług dostępnych w Sklepie internetowym, Klient powinien dysponować dostępem do internetu, aktywną pocztą elektroniczną, systemem płatności elektronicznych oraz systemem komputerowym lub mobilnym pozwalającym na korzystanie z przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającym wyświetlanie stron www, a w szczególności posiadać sprzęt o co najmniej następujących parametrach:
    1. komputer lub inne urządzenie mobilne z zainstalowaną przeglądarką internetową (Internet Explorer, wersja 11 i nowsze, Mozilla Firefox wersja 135.0 i nowsze, Google Chrome wersja 133.0.6943.98/99 i nowsze, Opera wersja 117.0.5408.32  i nowsze ) obsługująca CSS i JavaScript,
    2. zainstalowanej wtyczki Macromedia FlashPlayer
    3. włączonej obsługi plików cookies, localstorage oraz sessionstorage,
    4. włączonej obsługi okien wyskakujących (pop-up),
    5. systemu operacyjnego Microsoft Windows wersja 10 i nowsze, Linux wersja 6.10.10 i nowsze , iOS wersja 18 i nowsze,
  3. Klient korzystający ze Sklepu internetowego wyraża zgodę na zastosowanie środków komunikacji zdalnej przy zawieraniu Umowy.
  4. Koszty poniesione przez Klienta przy zastosowaniu środków komunikacji zdalnej w związku z korzystaniem ze Sklepu internetowego, w tym koszty połączenia internetowego, koszty rozmów telefonicznych obowiązują Klienta zgodnie z taryfą jego operatora i Klient pokrywa je we własnym zakresie.
  5. Klient ma obowiązek podawania wszystkich danych w sposób rzetelny i zgodny z prawdą. Klient ponosi ryzyko, a także konsekwencje opisane w ustępach następnych niniejszego paragrafu oraz pełną odpowiedzialność z tytułu nieaktualizowania danych lub podania danych niepełnych lub niezgodnych z prawdą.
  6. Korzystać ze Sklepu internetowego może wyłącznie osoba, która jest umocowana do dokonywania tych czynności przez Klienta, co wynika z zasad reprezentacji Klienta, jako podmiotu lub udzielonego pełnomocnictwa. Przyjmuje się, że dokonywanie jakichkolwiek czynności w Sklepie internetowym oznacza posiadanie przez osobę dokonującą tych czynności, umocowania do ich dokonania.
  7. Klient uprawniony jest i zobowiązany do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z jego przeznaczeniem.
  8. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym oraz treści o charakterze obraźliwym czy w inny sposób naruszających prawa Sprzedawcy lub jakichkolwiek osób trzecich.
  9. W przypadku powzięcia wątpliwości przez Sprzedawcę odnośnie prawdziwości, aktualności, zgodności z prawem, rzetelności danych/informacji zawartych w Formularzu, Sprzedawca może w każdym czasie żądać od Klienta dodatkowego potwierdzenia danych/informacji w wybranej przez siebie formie i może jednocześnie zażądać w tym celu dodatkowych dokumentów. Do czasu otrzymania przez Sprzedawcę dodatkowych danych/informacji/dokumentów, o których mowa w niniejszym ustępie, wszelkie obowiązki Sprzedawcy wynikające z Regulaminu i/lub Umowy, pozostają zawieszone, bez ponoszenia przez Sprzedawcę jakichkolwiek negatywnych konsekwencji prawnych lub ekonomicznych w tym zakresie.
  10. W przypadku opisanym w ustępie poprzedzającym lub w przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu przez Klienta, Sprzedawca może bez dodatkowego weryfikowania danych/informacji Klienta lub bez wzywania do zaprzestania naruszeń, jak również bez ponoszenia przez Sprzedawcę jakichkolwiek negatywnych konsekwencji prawnych czy ekonomicznych, według wyboru Sprzedawcy (poniższe mogą zostać zastosowane łącznie lub oddzielnie):
  1. odmówić wykonania Umowy w całości lub w części (jeśli dojdzie do zawarcia Umowy), bez ponoszenia jakichkolwiek negatywnych konsekwencji w tym zakresie, co nie stanowi naruszenia art. 3853 pkt 8 Kodeksu cywilnego,
  2. złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełniania przez Klienta przestępstwa, np. oszustwa,
  3. dochodzić od Klienta pełnej odpowiedzialności odszkodowawczej.
  1. Jeśli sankcje, o których mowa w ustępie poprzedzającym, nastąpiły po dokonaniu wpłaty przez Klienta ceny za Towar lub kosztów dostawy zgodnie z Umową, Sprzedawca, według własnego wyboru, może dokończyć wykonanie Umowy lub od Umowy odstąpić w terminie 3 miesięcy od dnia jej zawarcia i zwrócić kwotę dokonanej wpłaty Klientowi, bez odsetek i kosztów dodatkowych, w tym kosztów wykonania przelewu, pomniejszoną o koszty poniesione przez Sprzedawcę na realizację Umowy, z uwzględnieniem odmienności wynikających z bezwzględnie i powszechnie obowiązujących przepisów mających zastosowanie do Konsumentów.

§ 4. 

 [Składanie Zamówienia – zawarcie Umowy]

  1. Sprzedawca zamieszcza w Sklepie internetowym ogłoszenia o zaproszeniu do zawarcia Umowy, w postaci opisów Badań oraz ich cen. 
  2. Zamówienia składane poprzez Stronę internetową można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok, w tym w dni ustawowo wolne od pracy, z wyłączeniem czasu kiedy Strona internetowa z uwagi na przerwy konserwacyjne lub z innych przyczyn technicznych nie może być wyświetlana, z tym zastrzeżeniem, że Sprzedawca jest zobowiązany do realizacji Zamówienia wyłącznie w Dni robocze.
  3. Klient komponuje Zamówienie dodając wybrane Badania do wirtualnego koszyka poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”, po uprzednim wybraniu ich ilości. Dodanie Towaru do wirtualnego koszyka nie jest równoznaczne z zawarciem Umowy, ani nawet ze złożeniem Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia takiej Umowy.
  4. Żeby przejść do wirtualnego koszyka, Klient powinien kliknąć w ikonkę „torby” znajdującą się w prawym górnym rogu ekranu, a następnie kliknąć w przycisk „Zobacz koszyk”, a celu złożenia Zamówienia kliknąć w przycisk „Zamawiam”. Jeśli Klient chce pominąć etap, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może od razu przejść do składania Zamówienia poprzez kliknięcie ikonki „torby”, a następnie kliknięcie przycisku „Zamówienie”, a następnie „Kupuję i płacę”.
  5. W celu złożenia Zamówienia, Klient każdorazowo ma obowiązek potwierdzenia zapoznania się i zaakceptowania Regulaminu. 
  6. W ramach składania przez Klienta Zamówienia, Klient, poza skompletowaniem Badań w wirtualnym koszyku, zobowiązany jest wypełnić każdorazowo pola oznaczone jako obligatoryjne (pola oznaczone gwiazdką –„*”).
  7. Przed finalizacją Zamówienia, Klient, przez zaznaczenie odpowiedniego pola, ma obowiązek potwierdzić i zaakceptować regulującą kwestie ochrony danych osobowych Klienta politykę prywatności Sprzedawcy, która stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu oraz potwierdzić zapoznanie się z Regulaminem i zaakceptować jego treść. W ramach składanego przez Klienta Zamówienia podanie danych osobowych oznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne, jednakże konieczne w celu złożenia Zamówienia. Podanie danych osobowych nieoznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne i nie jest konieczne do złożenia Zamówienia oraz wybrania metody płatności.
  8. Klient ma możliwość skontrolowania i zmiany wszelkich danych wprowadzonych do Formularza przed złożeniem Zamówienia. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy Klienta popełnione przy wypełnianiu Formularza, w tym w danych osobowych lub kontaktowych.
  9. Zatwierdzenie Zamówienia przyciskiem „Kupuję i płacę” jest równoznaczne ze złożeniem przez Klienta Zamówienia, czyli oferty zawarcia ze Sprzedawcą Umowy w zakresie objętym Zamówieniem, na warunkach i cenach wynikających z Zamówienia oraz Regulaminu, z zastrzeżeniem zdania trzeciego. Zamówienie Klienta jest ważne przez 30 Dni roboczych od daty jego złożenia. 
  10. Złożenie przez Klienta Zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem przez niego oświadczenia o prawdziwości danych i informacji w nim zawartych, jak również oświadczenia, że Klient:
  1. zapoznał się ze szczegółowymi informacjami na temat poszczególnych Badań i oświadcza, że akceptuje je bez zastrzeżeń,
  2. ma zgromadzone wystarczające środki finansowe na zapłatę za Badania i w dacie składania Zamówienia nie zostało wszczęte ani nie toczy się żadne postępowanie sądowe lub egzekucyjne lub jakiekolwiek inne (w tym upadłościowe lub likwidacyjne), które może negatywnie odbić się na kondycji finansowej Klienta, a przez to na zdolności do zapłaty za Badania kupione w Sklepie internetowym,
  3. w przypadku korzystania z karty kredytowej/płatniczej, jest uprawniony do jej używania,
  4. będący osobą fizyczną lub wspólnikiem spółki cywilnej lub spółki osobowej, pozostającym w związku małżeńskim z ustawową lub rozszerzoną wspólnością majątkową małżeńską, poinformował małżonka o zawarciu i treści Umowy, a małżonek wyraził na nią zgodę,
  5. w przypadku Konsumenta – wyraża zgodę na utrwalenie i przekazanie mu informacji o, których mowa w art. 12 Ustawy, w formie Regulaminu,
  6. akceptuje faktury bez podpisu; w przypadku gdyby Klient nie akceptował faktur bez podpisu, należy wyraźnie zaznaczyć to podczas składania Zamówienia w rubryce opisanej „Uwagi do zamówienia (opcjonalnie)”, 
  7. wyraża zgodę na przesłanie faktury VAT drogą elektroniczną; w przypadku gdyby Klient nie akceptował faktur elektronicznych, należy wyraźnie zaznaczyć to podczas składania Zamówienia w rubryce opisanej „Uwagi do zamówienia (opcjonalnie)”, 
  8. osoba działająca w imieniu i na rzecz Klienta jest odpowiednio umocowana do zaciągania zobowiązań w imieniu i na rzecz Klienta i ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą wobec Sprzedawcy za zgodność z prawdą niniejszego oświadczenia, a także za zaciągnięte zobowiązanie (solidarnie z Klientem). Na potrzeby Regulaminu i Umowy, przyjmuje się, że osoba składająca Zamówienie w imieniu i na rzecz Klienta, jest uprawniona do zaciągania zobowiązań w jego imieniu i na jego rzecz w zakresie niezbędnym do zawarcia i realizacji Umowy.
  1. Sprzedawca potwierdzi Klientowi niezwłocznie po złożeniu Zamówienia fakt otrzymania Zamówienia oraz załączy:
  1. wzór zgody Klienta na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
  2. wzór Skierowania, w tym Zgody na badanie,

a po dostarczeniu przez Pacjenta próbek do Badań oraz Skierowania, w tym Zgody na badanie, Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Klientowi przyjęcie Zamówienia do wykonania. Potwierdzenia, o których mowa w niniejszym ustępie, nastąpią w formie wiadomości elektronicznych, na podany przez Klienta adres e-mail. 

  1. Potwierdzenie przyjęcia do wykonania Zamówienia przez Sprzedawcę, stanowi przyjęcie oferty Klienta przez Sprzedawcę i zawarcie Umowy w zakresie objętym tym potwierdzeniem. Brak potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do wykonania przez Sprzedawcę uznaje się za niewyrażenie zgody na zawarcie Umowy. Sprzedawca może dokonać wyłącznie częściowego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do wykonania.
  2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy:
  1. w terminie 14 Dni roboczych od daty jej zawarcia w następujących przypadkach, a to:
  1. podania niepoprawnych, niekompletnych lub nieprawdziwych danych osobowych i kontaktowych Pacjenta,
  2. niedostarczenia przez Pacjenta Sprzedawcy prawidłowo wypełnionego i podpisanego Skierowania, w tym Zgody lub Zgód (zarówno Pacjenta, jak i jego przedstawiciela ustawowego, jeśli Pacjent jest osobą małoletnią, która ukończyła 16 lat) na badanie, 
  3. braku możliwości poprawnej identyfikacji próbki do Badań,
  4. niepoprawnego pobrania próbek do Badań,
  5. niewłaściwego transportu pobranych próbek do Badań,
  1. bez konieczności podawania przyczyny w terminie
    3 Dni roboczych od daty jej zawarcia. 

Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może być złożone Klientowi w dowolnej formie, w tym w formie wiadomości elektronicznej na podany przez Klienta w Formularzu adres e-mail. Postanowienia § 3 ust. 10 w zakresie w jakim dotyczą one zwrotu uiszczonej ceny stosuje się odpowiednio.

  1. W przypadku nie zawarcia przez Strony Umowy, w sytuacjach, o których mowa w ustępach poprzedzających, gdy Klient dokonał już wcześniej zapłaty za Badania, Sprzedawca niezwłocznie zwróci Klientowi zapłaconą cenę lub jej odpowiednią część, w razie gdy Zamówienie zostanie zrealizowane w części, przy czym kwota ta zostanie pomniejszona o cenę Zestawu, jeśli zostanie wcześniej doręczony Klientowi w wysokości ___ zł oraz koszty jego dostawy. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu płatności, przy czym w żadnym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat dodatkowych związanych z tym zwrotem. W najszerszym dopuszczalnym przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zwrotu lub opóźnienie w tym zwrocie, jeżeli są one wynikiem podania przez Klienta błędnego numeru rachunku bankowego lub danych osobowych, w tym kontaktowych. W przypadku nie zawarcia przez Strony Umowy, w sytuacji gdy Pacjent dostarczył już wcześniej Sprzedawcy próbki do badań, zostaną one zwrócone Pacjentowi, na jego koszt i ryzyko, po uprzednim uiszczeniu przez Klienta lub Pacjenta kosztów dostawy, o których wysokości Sprzedawca poinformuje Klienta lub Pacjenta w formie wiadomości elektronicznej.
  2. Strony zgodnie oświadczają, że zawierają Umowę wyłącznie w oparciu o oświadczenia i zapewnienia Klienta, o których mowa w Regulaminie, w szczególności w niniejszym paragrafie, a Klient nadto oświadcza, że ma świadomość, że złożenie przez niego nieprawdziwych oświadczeń, o których mowa w Regulaminie, a w szczególności w niniejszym paragrafie, stanowić będzie podstawę do złożenia zawiadomienie o podejrzeniu popełniania przez Klienta przestępstwa, jak również powoduje pełną odpowiedzialność odszkodowawczą Klienta wobec Sprzedawcy.
  3. Jeżeli od chwili zawarcia Umowy okoliczności, o których mowa w niniejszym paragrafie ulegną zmianie, w tym staną się nieaktualne, Klient niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 3 Dni roboczych od zmiany tych okoliczności i/lub danych, ma obowiązek poinformowania o tym fakcie Sprzedawcę w formie co najmniej wiadomości elektronicznej, pod rygorem nieważności; w przypadku niewywiązania się przez Klienta z obowiązku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, wszelkie negatywne konsekwencje w tym zakresie obciążają wyłącznie Klienta.
  4. Wszelkie porozumienia, zapewnienia, przyrzeczenia i gwarancje składane ustnie przez pracowników Sprzedawcy w związku Umową nie są dla Sprzedawcy wiążące.
  5. Klient podczas składania Zamówienia może, w ramach dodawania uwag do Zamówienia w rubryce opisanej „Uwagi do zamówienia (opcjonalnie), wyrazić wolę otrzymania faktury (należy podać nazwę firmy oraz NIP, brak któregokolwiek z podanych elementów skutkować będzie brakiem możliwości wystawienia faktury VAT), która może zostać załączona do wysyłanej przesyłki lub przesłana drogą elektroniczną, na wskazany adres e-mail w postaci elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak faktury z załącznikami, faktury korygujące z załącznikami i formularzy. Niniejsze oświadczenie uprawnia Sprzedawcę również do wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej, zgodnie z ustawą z 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. z 09.02.2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 361 z późn. zm.)), chyba że Klient wskaże podczas składania Zamówienia, że chce otrzymać fakturę papierową. W przypadku, gdy Klient wyraźnie, najpóźniej w chwili składania Zamówienia, nie wyrazi woli otrzymania faktury, otrzyma on wyłącznie paragon fiskalny. Fakturę papierową lub paragon fiskalny Klient otrzyma wraz z Zestawem.
  6. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy następuje poprzez udostępnienie Regulaminu na stronie Sklepu internetowego w formie pliku pdf oraz przesłanie Klientowi wiadomości elektronicznej, o której mowa w ustępie 11. Treść Umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu internetowego.

§ 5. 

[Cena i warunki płatności]

  1. Wszystkie ceny podane w Sklepie internetowym są podanymi w złotych polskich cenami brutto, tj. zawierają podatki, w tym podatek od towarów i usług (VAT). Podane ceny nie obejmują kosztów dostawy oraz ewentualnych innych kosztów.
  2. O łącznej cenie Badania wraz z podatkami, a także o kosztach dostawy Zestawu (w tym opłatach za pakowanie,  transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a, gdy nie można ustalić wysokości tych opłat, o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia, w tym także bezpośrednio przed i w chwili zatwierdzenia i złożenia przez Klienta Zamówienia i uwzględniane są w całkowitej cenie Zamówienia. Całkowita cena Zamówienia obejmuje cenę Badania oraz koszty dostarczenia Zestawu, z zastrzeżeniem ustępów 4 i 9. Jeśli nie jest widoczny oddzielnie koszt dostawy, przyjmuje się, że podana cena nie zawiera kosztu dostawy. Postanowienia zdania poprzedzającego nie stosuje się do Umów zawieranych z Konsumentami.
  3. Cena Badania dotyczy jednorazowego Badania, z wyjątkiem sytuacji, w których wprost wskazane jest, że cena dotyczy innej ilości Badań.
  4. Cena podana w Sklepie internetowym nie jest wiążąca i może ulec zmianie przy każdym kolejnym połączeniu internetowym, aż do chwili złożenia Zamówienia.
  5. Klient zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Sprzedawcy ceny za Badania, wynikającej z Umowy.
  6. Do każdego Zamówienia Sprzedawca wystawi paragon lub imienny dowód zakupu, o ile Klient tego zażąda. 
  7. Płatność za Zamówienie następuje przed dostawą Zestawu, wyłącznie poprzez przelew wszystkich należności, o których mowa w ust. 2, za pośrednictwem wybranego przez Klienta sposobu zapłaty dostępnego w Sklepie internetowym – informację w tym zakresie Klient znajdzie w wirtualnym koszyku. 
  8. W przypadku braku otrzymania zapłaty za Zamówienie w terminie 7 dni od zawarcia Umowy Sprzedawca anuluje przyjęte Zamówienie, na co Klient wyraża zgodę, o czym Sprzedawca powiadomi Klienta w formie wiadomości elektronicznej. W tej sytuacji, żeby dokonać zakupu Badań, Klient musi ponownie przejść procedurę złożenia Zamówienia.
  9. W przypadku, gdy po zawarciu Umowy, a przed jego wysyłką do Klienta, wystąpią okoliczności uzasadniające podwyższenie ceny, w tym przykładowo podwyższenie obciążeń publicznoprawnych, Sprzedawca ma prawo do odpowiedniego, jednostronnego podwyższenia ceny Badania wskazując przyczynę podwyżki. Podwyżka, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, nie może być wyższa niż faktyczny wzrost elementów cenotwórczych.
  10. W przypadku określonym w ustępie poprzedzającym, Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Sprzedawcy o podwyższeniu ceny Badania, w szczególności poprzez wypełnienie, własnoręczne podpisanie i przesłanie na adres Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do Regulaminu.
  11. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen Badań, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży lub wprowadzania w nich zmian. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny Badań w Zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży, z zastrzeżeniem ustępu 9.
  12. Klientowi niebędącemu Konsumentem nie przysługuje wobec Sprzedawcy prawo złożenia oświadczania o potrąceniu jego wierzytelności wobec Sprzedawcy, ani dokonywania jakichkolwiek czynności prawnych (w szczególności cesji) bez uprzedniej pisemnej, pod rygorem nieważności, zgody Sprzedawcy.
  13. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o zwrocie ceny za Badania i/lub kosztów dostawy Zestawu przez Sprzedawcę, rozumie się przez to zwrot nominalnej kwoty wpłaconej przez Klienta, bez odsetek i kosztów, pomniejszonej o koszty poniesione przez Sprzedawcę na realizację Umowy, z uwzględnieniem odmienności wynikających z bezwzględnie i powszechnie obowiązujących przepisów mających zastosowanie do Konsumentów i Przedsiębiorców o niektórych cechach konsumentów.

§ 6. 

[Realizacja Umowy]

  1. Klient wybiera sposób dostawy Zestawu spośród form aktualnie dostępnych w Sklepie internetowym podczas składania Zamówienia – w wirtualnym koszyku.. 
  2. Dostawa Zestawu następuje do miejsca dostawy wskazanego w Umowie.
  3. Sprzedawca nie świadczy usług transportowych.
  4. Sprzedawca zapewnia dostawę za pośrednictwem profesjonalnego przewoźnika, kuriera lub operatora pocztowego, zwanego dalej Przewoźnikiem. Dostawa Zestawu może być realizowana z różnych miejsc i w kilku paczkach, częściach lub partiach, zwana dalej Dostawą częściową, w ramach ustalonych kosztów dostawy, o czym Klient będzie powiadomiony przez Sprzedawcę. W sytuacji opisanej w zdaniu poprzedzającym, ilekroć w Regulaminie jest mowa o dostawie, rozumie się przez to zarówno dostawę jednorazową, jak i każdą część Dostawy częściowej.
  5. Z wyłączeniem Umów zawartych z Konsumentami i Przedsiębiorcami o niektórych cechach konsumentów, Sprzedawca nie odpowiada za żadne straty, szkody lub koszty zarówno pośrednie lub bezpośrednie wynikające z błędów w dostawie, wad w dostawie lub jej opóźnień, spowodowanych działaniem lub zaniechaniem Przewoźnika lub powstałe po dacie przekazania Zestawu Przewoźnikowi.
  6. Wysokość kosztu dostawy może zależeć od wybranego przez Klienta sposobu dostawy, miejsca dostawy i  sposobu płatności wybranego przez Klienta.
  7. Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów dostawy Zestawu (w tym pakowania i transportu) wynikających z Umowy na równi z obowiązkiem zapłaty ceny za Badania. Wysokość kosztów dostawy wynika każdorazowo z aktualnego cennika dostaw stosowanego przez Sprzedawcę. Dostawa nie jest ubezpieczana.
  8. Do każdego Zestawu Sprzedawca załącza:
    1. klauzulę informacyjną dotycząca przetwarzania danych osobowych Pacjenta, a jeśli dotyczy, również jego przedstawiciela ustawowego,
    2. instrukcję.
  9. Zestaw uważa się za skutecznie dostarczony Klientowi w chwili doręczenia go do  miejsca odbioru wynikającego z Umowy lub w chwili przedstawienia Zestawu do odbioru Klientowi w miejscu odbioru, dalej zwaną Datą odbioru, wynikającego z Umowy. Od Daty odbioru Klient, który nie dokona odbioru Towaru pozostaje w opóźnieniu i ponosi ryzyko utraty i uszkodzenia Zestawu.
  10. Odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie Zestawu przechodzi na Klienta w dacie dostawy.
  11. Klient zobowiązuje się przyjąć Zestaw od Przewoźnika w Dacie dostawy albo odebrać Zestaw z miejsca odbioru w terminie wskazanym przez Przewoźnika lub Sprzedawcę, a w braku takiego terminu w terminie określonym zgodnie z ustępami poprzedzającymi. Przez przyjęcie Zestawu rozumie się podpisanie dokumentów dostawy przez Klienta lub osobę przez niego upoważnioną i przybicie pieczęci Klienta niebędącego Konsumentem, w tym podpisanie dokumentu dostawy z zastrzeżeniem wad, jeśli zostaną stwierdzone podczas dostawy. Przyjmuje się, że osoba podpisująca dokumenty dostawy jest do tego umocowana przez Klienta.
  12. W przypadku dostarczenia Zestawu za pośrednictwem Przewoźnika, Klient ma obowiązek sprawdzić stan przesyłki i jej zawartość pod kątem ilości, jakości oraz asortymentu, tj. zgodności z Umową, w dacie dostawy i zaznaczyć stwierdzone wady na dokumencie dostawy, pod rygorem utraty prawa powoływania się na te wady w późniejszym terminie. W przypadku stwierdzenia powstania szkody transportowej zobowiązany jest wykonać akty staranności wymagane przepisami ustawy z 15.11.1984 roku Prawo przewozowe (tj. z 19.08.2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1262 z późn. zm.), przepisami ustawę tę zmieniającymi albo zastępującymi, dla zachowania odpowiedzialności Przewoźnika, a w szczególności spowodować protokolarne ustalenie przez Przewoźnika stanu przesyłki oraz okoliczności powstania szkody (w terminie maksymalnie 5 dni od odebrania Zestawu). Stanowi to podstawę do skutecznego zgłoszenia reklamacji dostawy do Sprzedawcy.
  13. W przypadku stwierdzenia wad dostawy, o których mowa w ustępie poprzedzającym, tj. ilościowej lub jakościowej (asortymentowej) niezgodności z Umową lub naruszenia opakowania Zestawu (powyższe nie dotyczy wad ukrytych, które Konsument ma prawo zgłaszać przez cały okres rękojmi) Klient zobowiązany jest do sporządzenia pisemnej, pod rygorem nieważności reklamacji dostawy, zawierającej szczegółowy opis wady wraz z uzasadnieniem, datę, czytelny podpis Klienta i załączenia do tak sporządzonej reklamacji dokumentu dostawy/wydania, sporządzonego z zastrzeżeniami o istnieniu wad i podpisami Klienta i Przewoźnika, pod rygorem nieważności.
  14. Reklamację, sporządzoną w sposób opisany w ustępie poprzedzającym, należy wysłać listem poleconym albo złożyć osobiście w siedzibie Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia dostawy, pod rygorem nieważności, załączając reklamowany Zestaw. Za datę wysłania reklamacji przyjmuje się datę nadania w placówce operatora pocztowego. 
  15. Reklamacja zgłoszona w sposób odmienny niż w ustępie poprzedzającym lub niezawierająca któregokolwiek elementu wymienionego w ustępie 13, nie jest zgłoszona w sposób prawidłowy i nie będzie rozpatrywana.
  16. Sprzedawca może, ale nie musi, zwrócić się do Klienta o uzupełnienie brakujących danych i/lub dokumentów dotyczących reklamacji. W takim wypadku termin na rozpatrzenie reklamacji biegnie od daty otrzymania przez Sprzedawcę żądanych dodatkowych danych lub dokumentów.
  17. Sprzedawca ma 14 dni od daty otrzymania prawidłowo zgłoszonej reklamacji dostawy na jej rozpatrzenie i poinformowanie o tym Klienta co najmniej w formie wiadomości elektronicznej. Bezskuteczny upływ terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, uznaje się za nieuwzględnienie reklamacji przez Sprzedawcę, za wyjątkiem reklamacji złożonych przez Konsumenta, które uznaje się w takim wypadku za uwzględnione.
  18. W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca zobowiązany jest wymiany wadliwego Zestawu lub wadliwego elementu Zestawu, na Zestaw wolny od wad, w terminie uzgodnionym z Klientem, ale nie krótszym niż 14 Dni roboczych, na własny koszt.
  19. W przypadku nieuznania reklamacji, Sprzedawca zwróci Klientowi Zestaw w stanie niezmienionym. Zwrot, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nastąpi po uiszczeniu przez Klienta kosztów dostawy zwrotnej. 
  20. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki niewłaściwego, niezgodnego z instrukcją lub przeznaczeniem użycia Zestawu.
  21. Do ponownej dostawy Zestawu na skutek uznanej przez Sprzedawcę reklamacji dostawy, wszystkie postanowienia dotyczące dostawy stosuje się odpowiednio.
  22. Pacjent zobowiązany jest do dostarczenia Sprzedawcy, w sposób każdorazowo wskazany w instrukcji załączonej do Zestawu, próbki do Badań oraz Skierowanie, w tym Zgodę lub Zgody (Pacjenta, jak i jego przedstawiciela ustawowego, jeśli Pacjent jest osobą małoletnią, która ukończyła 16 lat) na badanie, co jest warunkiem koniecznym wykonania Badania. W przypadku gdy Pacjent jest osobą małoletnią, która ukończyła 16 lat, wymagana jest Zgoda na badanie zarówno od Pacjenta, jak i od jego przedstawiciela ustawowego.
  23. Terminy otrzymania przez Pacjentów wyników Badań zostały każdorazowo wskazane w Sklepie internetowym, w ramach opisu każdego z nich. Terminy te należy liczyć od dnia otrzymania przez Sprzedawcę próbek do Badań, do których załączona będzie zgoda Klienta na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, a w przypadku gdy taka zgoda nie będzie załączona, od dnia następującego po upływie terminu do odstąpienia od Umowy. Terminy, o których mowa w zdaniu pierwszym niniejszego ustępu, mogą, bez konieczności podawania przyczyny, ulec przedłużeniu o kolejne 14 Dni robocze, co nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy przez Sprzedawcę i nie rodzi jego odpowiedzialności odszkodowawczej. W sytuacji, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, Sprzedawca uzgodni z Klientem nową datę dostawy. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu, o którym mowa w zdaniu trzecim niniejszego ustępu, Klientowi przysługiwać będzie prawo do odstąpienia od Umowy, w terminie 14 dni od dnia upływu tego dodatkowego terminu w formie pisemnej, pod rygorem nieważności. W przypadku skorzystania przez Klienta z prawa do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Sprzedawca niezwłocznie zwróci Klientowi cenę za Badania w całości bez odsetek i kosztów dodatkowych, w tym kosztów wykonania przelewu, a w przypadku Konsumenta i Przedsiębiorcy o niektórych cechach konsumenta również zapłacone przez niego koszty dostawy Zestawu.
  24. Wyniki badań Pacjent otrzyma w formie zaszyfrowanej wiadomości elektronicznej na adres e-mail podany w Zgodzie na badanie. Hasło zostanie Pacjentowi podane równocześnie z przesłaniem wyników badań. 
  25. Istnieje możliwość tłumaczenia przez Sprzedawcę tłumaczenia wyników Badań za dodatkową opłatą. W tym celu należy skontaktować się ze Sprzedawcą.

§ 7.

[Zasady reklamacji przez Konsumentów Zestawów]

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie tylko do Umów z udziałem Konsumentów.
  2. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Zestawy bez wad oraz wykonać Badania z należytą starannością.
  3. Sprzedawca nie udziela gwarancji na Zestaw. Jeśli producent Zestawu lub inny podmiot udziela gwarancji, jest ona udzielana na warunkach przewidzianych przez producenta lub inny podmiot w dokumencie gwarancyjnym.
  4. Jeśli Zestaw  ma wady fizyczne lub prawne, Konsument jest uprawniony do zgłoszenia reklamacji.
  5. Reklamacje należy sporządzić na piśmie, pod rygorem nieważności i przesłać ją na adres Sprzedawcy albo złożyć w siedzibie Sprzedawcy. W przypadku gdy przedmiotem reklamacji jest Zestaw, należy załączyć go do przesyłki.
  6. Reklamacja jest uważana za prawidłowo zgłoszoną, jeśli:
  1. jest sporządzona na piśmie oraz zawiera opis wady/niezgodności przedmiotu reklamacji z Umową oraz pożądany sposób załatwienia reklamacji,
  2. do reklamacji załączony jest reklamowany Zestaw,
  3. do reklamacji załączony jest dowód zakupu, w tym faktura, potwierdzenie przelewu wykonanego przez Konsumenta lub inne lub Konsument powołuje się na taki dowód, w tym zeznanie świadka).
  1. Reklamacja zgłoszona w sposób odmienny niż w ustępie poprzedzającym lub niezawierająca któregokolwiek elementu wymienionego w poprzedzającym ustępie, nie jest zgłoszona w sposób prawidłowy i nie będzie rozpatrywana.
  2. Postanowienia § 6 ust. 16-21 stosuje się odpowiednio.

§ 8. 

[Zasady reklamacji usług elektronicznych]

 

  1. Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych przez Sprzedawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu internetowego należy przesyłać na piśmie pod rygorem nieważności, na adres korespondencyjny Sprzedawcy.
  2. Reklamacja jest uważana za prawidłowo zgłoszoną, jeśli zawiera opis informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz żądanie Klienta.
  3. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie
    14 dni od dnia otrzymania prawidłowego zgłoszenia.
  4. Prawidłowo zgłoszona reklamacja, co do której Sprzedawca nie ustosunkował się w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, uważana jest za uznaną zgodnie z żądaniem Konsumenta, zaś w stosunku do pozostałych Klientów, uważana jest za nieuznaną.

§ 9. 

[Prawo Konsumentów i Przedsiębiorców o niektórych cechach konsumentów do odstąpienia od Umowy]

  1. Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, bez podania przyczyn, poprzez złożenie stosownego oświadczenia w ciągu 14 dni od dnia zawarcia Umowy. Informacja dla Konsumenta o przysługującym mu prawie odstąpienia od Umowy, jako załącznik nr 2 do Regulaminu i wzór oświadczenia o odstąpieniu przez Konsumenta od Umowy, jako załącznik nr 3 do Regulaminu, stanowią jego integralną część. Konsument może skorzystać ze wzoru, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, jednak nie jest to obowiązkowe. Dla zachowania terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym niniejszego ustępu, wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
  2. Odstąpienie od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w sytuacjach wskazanych w art. 38 Ustawy, w tym:
    1. jeżeli zapieczętowanie opakowanie Zestawu zostało przez Konsumenta otwarte po dostarczeniu – ze względu na ochronę zdrowia i/lub ze względów higienicznych, 
    2. jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni Umowę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy.
  3. W przypadku odstąpienia od Umowy przez Konsumenta, Umowę uważa się za niezawartą. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Zestawu. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  4. W przypadku wyboru przez Konsumenta innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowanego przez Sprzedawcę, Konsument ponosi koszty dodatkowe w postaci różnicy pomiędzy wybranym przez siebie sposobem dostawy, a najtańszym zwykłym sposobem dostarczenia oferowanym przez Sprzedawcę.
  5. Konsument ma obowiązek zwrócić Sprzedawcy nienaruszony, kompletny i fabrycznie zapakowany Zestaw w oryginalnym, niezniszczonym i hermetycznym opakowaniu w stanie niezmienionym lub przekazać go osobie przez Sprzedawcę upoważnioną do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zwracanego Zestawu Konsument powinien dołączyć paragon lub fakturę jako dowód zakupu Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Zestawu.
  6. Przepisy niniejszego paragrafu stosuje się również do Przedsiębiorców o niektórych cechach konsumentów.

§ 10.  

[Odpowiedzialność Sprzedawcy]

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu mniej korzystne dla Konsumenta i Przedsiębiorcy o niektórych cechach konsumenta niż bezwzględne lub semiimperatywne przepisy powszechnie obowiązującego prawa lub Ustawa, nie wiążą Konsumenta, a w ich miejsce stosuje się odpowiednie przepisy Ustawy lub inne bezwzględnie lub semiimperatywnie obowiązujące powszechnie obowiązującego przepisy prawa. 
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niekompatybilność i/lub błędy w funkcjonowaniu Sklepu internetowego, jak również za zakłócenia, przerwy lub niepowodzenia w łączeniu się ze Sklepem internetowym.
  3. Klient przyjmuje do wiadomości, że dostęp do Sklepu internetowego, nie musi być dostępne w sposób ciągły.
  4. Sprzedawca dołoży należytej staranności, żeby nie dopuszczać lub eliminować sytuacje, o których mowa w ustępach poprzedzających, jednak w razie ich zaistnienia, Sprzedawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności wobec Klienta, w szczególności za niemożliwość dokonania zakupu Badania w danym momencie, po danej cenie, czy w ogóle, na jakiejkolwiek podstawie prawnej.
  5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialność za sposób, w jaki Klienci korzystają ze Sklepu internetowego, ani za jakiekolwiek wynikłe z tego tytułu skutki.
  6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za informacje pobrane ze Sklepu internetowego, ani za ich przydatność dla Klientów. 
  7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Klientów spowodowane zagrożeniami występującymi w internecie, w tym włamaniami do ich systemów, przejęciami ich haseł przez osoby trzecie lub zainfekowaniem ich systemów wirusami.
  8. Za wyjątkiem Konsumentów i Przedsiębiorców o niektórych cechach konsumentów, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady jest wyłączona.
  9. Sprzedawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za naruszenie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, praw osób trzecich, w tym praw na dobrach niematerialnych tych osób, w szczególności autorskich praw majątkowych i osobistych, ich dóbr osobistych, w tym ich wizerunków, ani zasad współżycia społecznego, w tym realizacji Umowy przez Klienta.
  10. Sprzedawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za naruszenie przez producenta Zestawów jakichkolwiek praw wyłącznych osób trzecich, praw na dobrach niematerialnych, w tym patentów, wzorów użytkowych, praw autorskich i pokrewnych i innych tym podobnych.
  11. Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy ograniczona jest do faktycznie poniesionej przez Klienta, należycie udokumentowanej, bezpośredniej straty rzeczywistej, z wyłączeniem jakichkolwiek strat pośrednich, będących skutkiem ubocznym strat bezpośrednich, w tym utraconych korzyści,  przy czym wartość odszkodowania nie może jednak przekroczyć ceny za Badania zamówione przez Klienta, chyba że wynika ona z umyślnej winy Sprzedawcy lub innych bezwzględnie i powszechnie obowiązujących przepisów prawa. 
  12. W przypadku zbiegu odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy z odpowiedzialnością za naprawienie szkody wynikającej z popełnienia przez Sprzedawcę lub osoby, za które Sprzedawca odpowiada, czynu niedozwolonego, roszczenie o naprawienie szkody z tytułu czynu niedozwolonego wyłącza się.

§ 11. 

[Polityka prywatności]

Zasady ochrony danych osobowych zawarte są w Polityce Prywatności, stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu i można się z nimi zapoznać także w Sklepie internetowym.

§ 12. 

[Zmiana Regulaminu]

  1. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian oprogramowania, szaty graficznej i funkcjonalności Sklepu internetowego, bez konieczności uprzedniego zawiadamiania o tych zmianach Klienta.
  2. W stosunku do Umów zawartych z Konsumentami, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonania zmian lub uzupełnienia Regulaminu powodującej zmiany istotnych postanowień zawartej Umowy z ważnych przyczyn, a to w szczególności:
  1. wydania przez sąd powszechny orzeczenia lub wydania przez organ państwowy decyzji skutkującej koniecznością zmiany Regulaminu,
  2. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
  3. istotnej zmiany sytuacji rynkowej w zakresie działalności prowadzonej przez Sprzedawcę,
  4. poprawy przez Sprzedawcę bezpieczeństwa, funkcjonalności lub poziomu ochrony danych osobowych,
  5. rozszerzenia bądź ulepszenia funkcjonalności Sklepu internetowego lub rezygnacji z udostępniania niektórych funkcjonalności w ramach Sklepu internetowego,
  6. zmian w przedmiocie prowadzonej przez Sprzedawcę działalności (jej rozszerzenie lub ograniczenie),

odpowiednio do tych przyczyn lub skutków zmian.

  1. W pozostałych przypadkach, tj. w przypadku Umów zawartych z Klientami niebędącymi Konsumentami oraz w przypadku zmiany lub uzupełnienia Regulaminu niepowodującej zmian istotnych postanowień zawartych przez Sprzedawcę Umów, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany Regulaminu w każdym czasie bez konieczności podawania przyczyny.
  2. Wszelkie zmiany lub uzupełnienia Regulaminu będą każdorazowo ogłaszane przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym z podaną datą publikacji i obowiązywać będą pomiędzy Stronami od dnia ich ogłoszenia, pod warunkiem niezgłoszenia przez Konsumenta, w terminie 5 Dni roboczych od daty ogłoszenia, sprzeciwu, w formie pisemnej pod rygorem nieważności. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, do czasu dokonania przez Strony indywidualnych ustaleń w zakresie zakwestionowanych przez Konsumenta zmian lub uzupełnień, wiążące dla Stron będą postanowienia Regulaminu w dotychczasowym brzemieniu.
  3. Zmiany lub uzupełnienia Regulaminu nie będą miały wpływu na już zawarte Umowy.
  4. Sprostowania oczywistych omyłek pisarskich, rachunkowych i innych oczywistych błędów, nie stanowią zmiany Regulaminu i mogą być wprowadzane w każdym czasie.

§ 13. 

[Doręczenia]

  1. Ilekroć w Regulaminie lub Umowie jest mowa o korespondencji, bez wyraźnego wskazania formy, rozumie się przez to korespondencję elektroniczną w formie wiadomości elektronicznej. Strony dopuszczają formę korespondencji pisemnej, a to poprzez wysłanie drugiej Stronie na adres wskazany w Formularzu (w przypadku Klienta) lub w Regulaminie (w przypadku Sprzedawcy), listu poleconego, o ile wynika to z Regulaminu, Umowy lub innego indywidualnie sporządzonego przez Sprzedawcę dokumentu, z zastrzeżeniem przypadków, gdy forma pisemna jest zastrzeżona pod rygorami wynikającymi z Regulaminu, Umowy lub innego indywidualnie sporządzonego przez Sprzedawcę dokumentu.
  2. Doręczenia korespondencji Klientowi uważa się za skutecznie dokonane w następujących przypadkach i terminach:
  1. w formie wiadomości elektronicznej – jeśli wiadomość elektroniczna została wysłana na adres elektroniczny Klienta podany w Formularzu  – w dacie i godzinie wysłania przez Sprzedawcę, 
  2. w formie pisemnej – jeśli pismo zostało wysłane listem poleconym na adres Klienta wynikający z Formularza:
  1. w dacie jego odebrania przez dowolną osobę pod tym adresem;
  2. w dacie pierwszej adnotacji doręczyciela pocztowego lub przewoźnika o odmowie odebrania, nie zastaniu adresata pod tym adresem, adnotacji „adresat wyprowadził się”, „adresat nieznany” lub tym podobnego.
  1. Doręczenia korespondencji Sprzedawcy uważa się za skutecznie dokonane w dacie faktycznego otrzymania korespondencji przez Sprzedawcę. Jeśli doręczenie korespondencji Sprzedawcy nastąpiło, zgodnie ze zdaniem poprzedzającym, w Dniu roboczym po godzinie 16.00 po południu lub w dniu wolnym od pracy, przyjmuje się, że doręczenie nastąpiło z chwilą rozpoczęcia kolejnego Dnia roboczego.
  2. Adresem e-mail Klienta lub adresem korespondencyjnym, jest adres podany w Formularzu, a nadto na który Sprzedawca przesyła wszelkie materiały i zapytania związane z realizacją Umowy. Zmiana adresu e-mail lub adresu korespondencyjnego, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, jest wiążąca dla Sprzedawcy od momentu wyraźnego powiadomienia go o tym fakcie w formie pisemnej, pod rygorem nieważności. W przypadku braku otrzymania przez Sprzedawcę powiadomienia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, zmiana adresu elektronicznego jest dla Sprzedawcy niewiążąca, zaś materiały i zapytania związane z realizacją Umowy, przesłane według wyboru Sprzedawcy na dotychczasowy adres elektroniczny lub nowy adres elektroniczny, uważa się za skutecznie doręczone Klientowi. 

§ 14. 

[Siła wyższa]

  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy, jeżeli jest ono spowodowane działaniem tzw. siły wyższej.
  2. Za siłę wyższą, o której mowa w ustępie poprzedzającym, uważa się  wszelkie okoliczności poza kontrolą Sprzedawcy. Za zdarzenia siły wyższej Strony uznają w szczególności: powstania, rozruchy, zamieszki obywatelskie, wojny, starcia, operacje militarne, państwowe stany wyjątkowe, terroryzm, piractwo, aresztowania, ograniczenia wolności lub zatrzymania ze strony właściwych władz, strajki, zrzeszenia lub lokaut pracowników, stany nadzwyczajne, epidemie, pożary, wybuch, huragan, powódź, suszę, warunki atmosferyczne, trzęsienie ziemi, klęski żywiołowe, wypadki, awarie techniczne, oprogramowanie osób trzecich, awarie lub problemy z publicznymi źródłami zaopatrzenia w media (w tym awarie w dostawie prądu, usług telekomunikacyjnych oraz internetu), niedobór lub brak możliwości uzyskania zaopatrzenia, materiałów, sprzętu lub transportu, bez względu na to czy mogły one zostać przewidziane itp.
  3. W przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej, o której mowa w ustępie poprzedzającym, termin wypełnienia zobowiązań umownych przesuwa się proporcjonalnie do czasu, w którym będą występować okoliczności siły wyższej, bez jakichkolwiek negatywnych konsekwencji z tego tytułu dla Sprzedawcy.
  4. Klient, dla którego wypełnienie zobowiązań wynikających z Umowy stało się niemożliwe z uwagi na zaistnienie okoliczności siły wyższej, zobowiązany jest poinformować Sprzedawcę o rozpoczęciu i zakończeniu trwania tych okoliczności, co najmniej w formie wiadomości elektronicznej, nie później niż w ciągu 5 dni kalendarzowych od ich rozpoczęcia i odpowiednio w ciągu 5 dni kalendarzowych od ich zakończenia, pod rygorem utraty uprawnień wynikających z powołania się na wystąpienie okoliczności siły wyższej.
  5. Niedotrzymanie terminu, o którym mowa w ustępie poprzedzającym, przez Klienta niebędącego Konsumentem powoduje, że Sprzedawca będzie uważał żądanie przedłużenia terminu za nieuzasadnione i może obciążyć Klienta wszelkimi konsekwencjami przewidzianymi w Regulaminie lub Umowie.

§ 15.  

[Realizacja obowiązków wynikających z DSA]

  1. W niniejszym paragrafie określono prawa i obowiązki użytkowników, w związku z korzystaniem z usług pośrednich, które są im oferowane przez Sprzedawcę, w tym informacji przekazywanych przez użytkowników usług pośrednich w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z 19.10.2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (Dz.Urz.UE.L Nr 277, str. 1), zwanego dalej DSA.
  2. Sprzedawca jest dostawcą usług pośrednich w rozumieniu DSA, tj. hostingu.
  3. Sprzedawca świadczy usługi pośrednie także w ramach swoich profili na następujących portalach społecznościowych, a to:
    1. Facebook, na stronie internetowej pod adresem: https://www.facebook.com/people/GenCheck/100090526662427/,
    2. Instagram, na stronie internetowej pod adresem: https://www.instagram.com/gencheck_pl/,
    3. Linkedin, na stronie internetowej pod adresem: https://pl.linkedin.com/posts/gencheck_badaniagenetyczne-ciąża-katowice-activity-7072840325836267520-AbN9?trk=public_profile_like_view,
    4. ________________________.
  1. Usługi, o których mowa w ustępie poprzedzającym polegają na:
    1. zamieszczaniu przez użytkowników komentarzy w szczególności pod postami, wpisami, zdjęciami i filmami umieszczonymi przez Sprzedawcę,
    2. umożliwienie użytkownikom dodawania w szczególności postów, wpisów, zdjęć i filmów,
    3. umożliwienie użytkownikom dodawania w szczególności ocen, opinii i recenzji, 
    4. umożliwienie użytkownikom korzystania innych form aktywności i funkcjonalności dostępnych na poszczególnych portalach społecznoościowych, a umożliwiających dodawanie przez użytkowników treści w jakiejkolwiek formie.
  1. Użytkownicy nie mogą zamieszczać na profilach Sprzedawcy w portalach społecznych treści, które w szczególności:
    1. naruszają postanowienia Regulaminu, 
    2. naruszają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, zarówno polskie, jak i międzynarodowe, w tym przepisy o prawie autorskim, patentowym, własności intelektualnej,
    3. zawierają nielegalne treści w rozumieniu DSA, czyli takie informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa, 
    4. stanowią nielegalne nawoływanie do nienawiści lub treści o charakterze terrorystycznym i niezgodne z powszechnie obowiązującym prawem treści dyskryminujące, treści rasistowskich, wulgarnych, propagujących przemoc, zawierających treści pornograficzne, faszystowskie, dyskryminacyjne, o podtekście seksualnym, nieodpowiednie dla małoletnich użytkowników, 
    5. naruszają tajemnice przedsiębiorców, 
    6. naruszają dobre obyczaje, w tym o charakterze wulgarnym i/lub obraźliwym,
    7. naruszają dobre imię innych osób,
    8. propagują przemoc i/lub nienawiść,
    9. mają charakter marketingowy
    10. zawierają dane osobowe innych osób, bez ich zgody,
    11. nie dotyczą w całości lub w części treści publikowanych przez Sprzedawcę, oferowanych przez niego towarów lub usług lub jakiejkolwiek działalności Sprzedawcy,
    12. mają charakter spamu.
  2. Sprzedawca nie korzysta z mechanizmów algorytmicznego podejmowania decyzji, w tym decyzji związanych z reklamacjami użytkowników.
  3. Sprzedawca może prowadzić czynności sprawdzające treści zamieszczone przez użytkowników na jego profilach na portalach społecznościowych celem weryfikacji czy są one zgodne z wytycznymi zawartymi w ust. 5.
  4. Użytkownik, który uzna zamieszczone na profilach Sprzedawcy na portalach społecznościowych, treści za niezgodne z wytycznymi zawartymi w ust. 5, może przesłać, w jakiejkolwiek formie, do Sprzedawcy, zgłoszenie w tym zakresie. Dane kontaktowe do Sprzedawcy zostały podane w § 1 pkt 2 Regulaminu.
  5. Zgłoszenie, o którym mowa w ustępie poprzedzającym powinno zawierać:
    1. dane osobowe i kontaktowe do użytkownika, który go dokonał, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/93/UE z 13.12.2011 r. w sprawie zwalczania niegodziwego traktowania w celach seksualnych i wykorzystywania seksualnego dzieci oraz pornografii dziecięcej, zastępująca dyrektywę ramową Rady 2004/68/WSISW (Dz.Urz.UE.L Nr 335, str. 1) (przestępstwa związane z niegodziwym traktowaniem w celach seksualnych, przestępstwa związane z wykorzystywaniem seksualnym, przestępstwa związane z pornografią dziecięcą, nagabywanie dzieci do celów seksualnych, podżeganie, pomocnictwo i usiłowanie),
    2. treści, które użytkownik uznał za niezgodne z wytycznymi zawartymi w ust. 5, 
    3. wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji treści, o których mowa w punkcie poprzedzającym, w tym dokładny adres URL oraz, w zależności od okoliczności, w tym rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu, również dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację tych treści,
    4. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie użytkownika, że informacje i zarzuty zawarte w zgłoszeniu są prawdziwe i kompletne.
  6. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi użytkownikowi otrzymanie zgłoszenia, o którym mowa w ust. 8, na podane przez niego w zgłoszeniu dane kontaktowe.
  7. Sprzedawca w sposób obiektywny, z zachowaniem należytej staranności, rozpatrzy zgłoszenie i podejmie decyzję odnośnie, treści, o których mowa w zgłoszeniu, o którym mowa w ust. 8, w terminie 14 dni.
  8. W przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę, że zgłoszenie jest uzasadnione, Administrator, może, według własnego uznania:
    1. ograniczyć widoczność treści naruszających wytyczne zawarte w ust. 5, w tym usunąć je lub uniemożliwić dostęp do nich,
    2. zawiesić lub zamknąć konto użytkownika zamieszczającego treści, o których mowa w punkcie poprzedzającym.
  9. O decyzji, o której mowa w ust. 11 w zw. z ust. 12, Sprzedawca niezwłocznie powiadomi użytkownika dokonującego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 8 oraz użytkownika, który zamieścił treści naruszające wytyczne zawarte w ust. 5, którym przysługuje odwołanie od tej decyzji. Odwołanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, wraz z jego uzasadnieniem, należy wnieść w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym. 
  10. W przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę, że odwołanie jest uzasadnione, Sprzedawca:
    1. usunie ograniczenie widoczności treści, w tym przywróci je lub umożliwi dostęp do nich, 
    2. odwiesi lub przywróci konto użytkownika.
  11. O sposobie rozpatrzenia odwołania, Sprzedawca niezwłocznie powiadomi odwołującego.
  12. Sprzedawca przedstawia wszystkim zainteresowanym odbiorcom usług pośrednich uzasadnienie podjętej decyzji, chyba, że nie zna ich elektronicznych danych kontaktowych lub zamieszczone treści, naruszające wytyczne zawarte w ust. 5, stanowią informacje wprowadzające w błąd o treści handlowych o dużej objętości.
  13. Sprzedawca, za pomocą odpowiednich środków, niezwłocznie użytkowników o istotnych zmianach wprowadzonych w warunkach korzystania z świadczonych przez niego usług pośrednich.
  14. W sytuacji gdy Sprzedawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu odpowiednie organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.
  15. Punkt kontaktowy umożliwiający bezpośrednią elektroniczną komunikację z organami państw członkowskich Unii Europejskiej, Komisją i Rada Usług Cyfrowych oraz umożliwiający użytkownikom bezpośrednią i szybką elektroniczną  komunikację ze Sprzedawcą za pośrednictwem adresu e-mail podanego w § 1 pkt 2 Regulaminu.

§ 16.  

[Postanowienia końcowe]

  1. Sprzedawca dokłada wszelkich starań by Sklep internetowy działał na najwyższym poziomie, jednakże Sprzedawca nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności Sklepu internetowego w przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością modernizacji lub rozbudowy Sklepu internetowego.
  2. Polityka plików cookies zawarta została w Polityce prywatności, stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu.
  3. Regulamin, jak i wszystkie Umowy zawierane przez Sprzedawcę, podlegają prawu polskiemu.
  4. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy  Kodeksu cywilnego, Ustawy i innych powszechnie obowiązujących na terytorium Polski przepisów prawa.
  5. Językiem obowiązującym w kontaktach między Stronami jest język polski i wszelkie informacje i korespondencja są wiążące wyłącznie w wersji polskojęzycznej, z tym zastrzeżeniem, że wyniki Badań sporządzane są w języku angielskim.
  6. Jeżeli Umowa zawiera jakiś element międzynarodowy (zagraniczny), Strony uzgadniają, że wszelkie relacje pomiędzy nimi będą regulowane przez prawo polskie, zarówno materialne jak i procesowe.  
  7. W przypadku jakichkolwiek sprzeczności lub rozbieżności między treścią Regulaminu, Umowy lub innego indywidualnie sporządzonego przez Sprzedawcę dokumentu, pierwszeństwo ma treść Umowy lub innego indywidualnie sporządzonego przez Sprzedawcę dokumentu.
  8. Spory wynikające ze stosowania niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych Umów, będą rozpatrywane przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach lub Sąd Okręgowy w Katowicach – w zależności od wartości przedmiotu sporu. Konsument i Przedsiębiorca o niektórych cechach konsumenta  ma prawo do wytoczenia powództwa przeciwko Sprzedawcy według postanowień wynikających z Kodeksu postępowania cywilnego.
  9. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumentów i Przedsiębiorców o niektórych prawach konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php. Wykaz instytucji zajmujących się pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich w Polsce dostępny jest na stronie internetowej pod adresem: https://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php.
  10. Konsument lub Przedsiębiorca o niektórych prawach konsumenta może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów – szczegółowe informacje w tym zakresie dostępne są na stronie internetowej pod adresem: https://uokik.gov.pl/rzecznicy.php – lub skorzystać z platformy ODR, służącej do rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, dostępnej na stronie internetowej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL.
  11. Jeżeli poszczególne postanowienie Regulaminu lub Umowy okazałyby się nieważne lub nieskuteczne lub Regulamin lub Umowa zawierać będzie lukę, nie będzie to miało wpływu na ważność i skuteczność pozostałych ich postanowień, zaś postanowienie nieważne lub nieskuteczne, zostanie zastąpione postanowieniem najbliżej oddającym sens gospodarczy postanowienia nieważnego lub nieskutecznego. W sprawach z udziałem Konsumentów i Przedsiębiorców o niektórych cechach konsumentów, w zakresie postanowień stanowiących klauzule abuzywne, art. 3851 § 2 Kodeksu cywilnego stosuje się.
  12. Niewykonywanie lub opóźnienie w wykonaniu jednokrotne lub wielokrotne przez Sprzedawcę z jakichkolwiek uprawnień wynikających z Regulaminu lub Umów, lub wykonywanie ich w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu lub Umów (na korzyść Klienta) lub przyjęcie na siebie jednorazowo lub kilkakrotnie jakiegoś obowiązku niewynikającego z Regulaminu lub Umów, nie powoduje zrzeczenia się tych uprawnień  przez Sprzedawcę lub też przyjęcia na siebie obowiązków z nich nie wynikających.
  13. Konsument i Przedsiębiorca o niektórych cechach konsumenta może zwrócić się do Sprzedawcy o indywidualne uzgodnienie poszczególnych postanowień Regulaminu. W razie odmowy ze strony Sprzedawcy, skorzystanie ze Sklepu internetowego przez Konsumenta i Przedsiębiorcę o niektórych cechach konsumenta jest możliwe wyłącznie po zaakceptowaniu przez niego Regulaminu w brzmieniu indywidualnie nieuzgodnionym.
  14. Tytuły paragrafów są zamieszczone wyłącznie dla łatwiejszego poruszania się w Regulaminie i nie mają wpływu na interpretację postanowień Regulaminu.
  15. Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część. Załącznikami do Regulaminu są:
    1. Załącznik nr 1 – polityka prywatności Sprzedawcy,
    2. Załącznik nr 2 – informacja dla Konsumenta i Przedsiębiorcy o niektórych cechach konsumenta o przysługującym im prawie odstąpienia od Umowy,
    3. Załącznik nr 3 – wzór oświadczenia o odstąpieniu Konsumenta albo Przedsiębiorcy o niektórych cechach Konsumenta od Umowy.